אבל סבתא, למה העיניים שלך גדולות כל כך???

דירת חלומותיכם נראית קרובה מתמיד? אתם כבר מדמיינים את עציצי התבלין במרפסת ווילונות התחרה בחלונות? עצרו! לא תמיד בטוח שבעל הנכס הוא אכן הבעלים ויכול מאד להיות שתחת 'הסבתא' החביבה מסתתר לו זאב מסוכן...

בדיקת בעלות

אתם בחיפושים אחר דירת חלומותיכם וכבר ראיתם נכסים שונים ומשונים. ברוך ה' הגיע היום וסוף סוף ראיתם נכס שגרם לכם להחסיר פעימה ונראה שהנה, הכלה המיועדת נמצאה… ובכן, צר לי להיות 'הורס מסיבות', אבל במיוחד כשמדובר בעסקת חייכם, עליכם להתאזר בסבלנות ולוודא מעל לכל ספק שבעל הנכס הוא אכן הבעלים החוקי ולא מתחזה.

 

בדקו את נסח הטאבו

שלב ראשון והכרחי לפני רכישת נכס, היא הוצאת נסח הטאבו. שם יופיע שמו ומספר תעודת הזהות של בעל הנכס.

 

בקשו תעודות נוספות

על מנת לגלות זיופים, אל תסתפקו בהשוואת הנתונים מנסח הטאבו לתעודת הזהות ובקשו לראות תעודות מזהות נוספות: רישיון נהיגה, דרכון ואפילו כרטיס מנוי לספריה המקומית. שימו לב: תעודת זהות ישנה מדי או חדשה ממש, דורשות מכם שמת לב מיוחדת.

 

בקשו מסמכים נוספים

מעבר לתעודות בקשו לראות גם חשבונות חשמל, ארנונה, גז ומים, וודאו שאכן מדובר באותו מספר זהות ושם.

 

בררו אצל המתווך

נסו לברר אצל המתווך אודות בעל הנכס. האם הוא מכיר אותו? כמה זמן? מה הוא יודע עליו וכד'. ככל שהמתווך ידע לספר יותר, כך אתם תוכלו להיות יותר רגועים.


בררו אצל השכנים

נסו לפתוח בשיחה קצרה עם השכנים אודות זהותו של המוכר. תתפלאו כמה מידע תוכלו לדלות והעיקר תדעו בוודאות האם המוכר אכן ישר.

 

בדקו ברשתות

זה אולי נשמע מוגזם, אבל כבר היו דברים מעולם ולכן, ערכו חיפוש על שמו של בעל הנכס. תוכלו לקבל תמונה כללית ולהתרשם האם מדובר באדם מן המניין.

 

כשמדובר בירושה

אם מדובר בנכס שבעליו קבל אותו בירושה, בקשו לראות העתק מהצוואה או את צו הירושה. זה לא הכי נעים, אבל הרבה יותר נעים מלחטוף 'עקיצה'.

 

כפי שראיתם, זהו רק חלק קטנטן מעשרות הנתונים שעליכם לבדוק בטרם תחתמו חוזה על נכס. עשו לעצמכם טובה גדולה ושכרו איש מקצוע מיומן, שזהו לחם חוקו.

אהבתם? שתפו!

עו״ד עידן ליטבק

עושים הכול בשבילך!

כשהקרקע נשמטת תחת רגליך ונראה שהגעת לדרך ללא מוצא, אנו מושיטים לך יד. מכאן ואילך נרכז כוחות ונהפוך למכונת מלחמה משומנת שמתבייתת על המטרה בלי להרפות. כי אם יש משהו בעולם שגורם לנו באמת לחשוף שיניים, זו המחויבות שלנו להגנה על איכות חייך וכשמשהו מאיים עליה, אנחנו לא רואים בעיניים ונלחמים עד הסוף!

שאלה? כתבו לנו!

מדברים און ליין מכאן
מה אפשר לעזור? כתבו לי!
ליטבק
היייייי
מה נשמע? איך אפשר לעזור?